Digitalni umor – problem onih koji rade od kuće

26.03.2021

19:00 >> 17:15

0

Vrlo je važno da ne zaboravimo na stvarni svet oko nas

Digitalni umor – problem onih koji rade od kuće
Pixabay

Već više od godina dana više živimo u virtuelnom nego u stvarnom svetu: komunikacija nam se svela preko digitalnih uređaja, dnevne sobe ili trpezarije su nam kancelarije a radna uniforma pidžame ili trenerke.

Od kada su nam se kancelarije uselile u privatni prostor i od kada radimo od kuće, teško je da napravimo granicu do kada je radno vreme. Većina onih koji rade od kuće kao najveći problem navode to što sada gotovo ceo dan rade i da su stalno usmereni na mobilne telefone i kompjutere.

Ovakav način života i rada može dovesti do zdravstvenih problema i do takozvanog „digitalnog umora“. Sigurno ste i vi to osetili ukoliko već duže vreme radite od kuće. Još ako vam je kuća puna a deca prate nastavu online…teško vama.

Pixabay

Mnogi su rad od kuće shvatili kao „rad iz kreveta“ što će vaša kičma teško podneti. Suzan Halbek, direktorka zdravstvenih sistema na klinici Mejo u SAD, ističe da zbog rada iz kreveta, na mekanoj podlozi, ispaštaju vrat, leđa i bokovi. Osobe koje provode previše radeći iz kreveta, vremenom bi mogle osetiti glavobolju, ukočenost u leđima ali i znatno opasnija stanja kao što su artritis i bolovi u kolenima, ligamentima i mišićima.

Ne zaboravite na činjenicu na koju upozoravaju stručnjaci „da je sedenje, novo pušenje“. Oni, zapravo, žele da ukažu na štetnost dugotrajnog sedenja jer su vam tada ugrožene noge i kičma, pre svega, ali i drugi organi.

Bilo bi dobro da pravite pauzu bar jednom u sat vremena i ustanete iz stolice i uradite nekoliko jednostavnim vežbi. Noge će vam biti veoma zahvalne za to! Šetnja i vežbanje bar 20 minuta dnevno će vam takođe prijati.

Pixabay

Postoji još nekoliko načina kako stvari možete da unapredite i poboljšate svoje i fizičko i mentalno zdravlje.

Prvi savet je da naučite sebe da se isključite iz virtuelnog sveta. Jednostavno isključite sve uređaje i posvetite se onome u čemu uživate i što volite: bavite se cvećem, slušajte muziku, prošetajte parkom. U toku dana nađite vremena za ono što vama prija i gde vas neće ometati nikakve notifikacije ili zvonjava. Svojim nadležnima stavite do znanja do kada je vaše radno vreme i da ne bi trebalo da vas uznemiravaju posle toga, osim u izuzetnim situacijama.

Pixabay

Svi smo već navikli da radimo nekoliko stvari u isto vreme što baš i nije najpametnije rešenje. Nedavno sprovedena istraživanja pokazuju da multitasking nije dobar način za postizanje produktivnosti, ali to ste verovatno mogli i sami da shvatite. Na taj način se dobija na kvantitetu ali ne i na kvalitetu.

Pri tome svi mislimo da štedimo vreme a zapravo ćemo morati da se vratimo na neke zadatke jer nisu urađeni kako treba, što znači da dodatno gubimo vreme. Istovremeno, zbog korišćenja više uređaja u isto vreme, opada nam koncentracija i teško nam je da se prisetimo šta sve treba da obavimo u toku dana.

Pixabay

Mnoge kompanije vrše pritisak na svoje zaposlene i postavljaju im zadatke koje je gotovo nemoguće izvršiti u toku radnog vremena. Mnogi, zbog mogućeg gubitka posla, se ustežu da bilo šta kažu svom pretpostavljenom a time mogu dovesti samo do toga da dobiju još koji dnevni zadatak. Zbog dobrobiti i kompanije i svog zdravlja, potrebno je jasno i precizno postaviti granice.

Takođe je činjenica da se danas sve obavlja uz pomoć miša ili jednog klika na dugme. Mnoge stvari su mnogo jednostavnije i štede nam dosta vremena. I naravno da te blagodeti treba koristiti. Ali nikako ne treba zaboraviti na stvarni svet oko nas, na sve ono što nam donosi zadovoljstvo i što doprinosi očuvanju našeg zdravlja.

I ne zaboravite da se družite i da komunicirate sa rođacima i prijateljima! Držite distancu, nemojte se ljubiti i grliti, ali pričajte.

Pročitajte i ovo:

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam

Najčitanije Vesti