NASA razvija novi teleskop: Pratiće asteroide i komete koji bi mogli da udare u Zemlju

16.06.2021

12:30 >> 15:50

Teleskop će biti opremljen infracrvenim kamerama koje mogu da otkriju objekte u svemiru

Copyright Pixabay

Američka svemirska agencija NASA razvija novi teleskop pod nazivom Nire Erth Obdžekt Survejor ili NEO Survejor koji će imati zadatak da otkriva asteroide i komete.

Pixabay

Teleskop će otkrivati asteroide koji bi mogli da udare u Zemlju i budu uzrok razaranja. NEO Survejor biće opremljen infracrvenim kamerama koje mogu da otkriju objekte u svemiru, prate njihove pozicije i izračunaju njihovu veličinu preciznije od bilo kog teleskopa na Zemlji.

-Smatramo da postoji oko 25.000 objekata koji mogu da unište područje veličine Južne Kalifornije. Svaki objekat promera 140 metara i veći, može da prouzrokuje veliku štetu. Želimo da ih pronađemo izjavila je Ejmi Mainzer, jedna od vođa projekta.

Pixabay

Nedavno obavljene simulacije NASA-e i Evropske svemirske agencije su pokazale da aktuelne tehnologije ne bi bile dovoljne da preusmere asteroid s kursa prema Zemlji. Zbog toga NASA i druge agencije žele da razviju novu generaciju teleskopa koji bi mogli da otkriju asteroide.

Ako sve bude išlo po planu, teleskop bi trebalo da bude lansiran u prvoj polovini 2026. godine.

Iako je mogućnost da asteroid udari u Zemlju i uništi gusto naseljeno područje ekstremno mala, bliski prolasci asteroida su upozorenje da čovečanstvo ipak treba da bude spremno i za najgori scenario.

Pročitajte i ovo: