Virtuelne asistentkinje su sve više izložene verbalnom seksualnom nasilju

02.07.2021

12:30 >> 14:30

0

Južnokorejska kompanija je našla dobar način da zaštiti stvarne ljude koji rade u kol centrima

Virtuelne asistentkinje su sve više izložene verbalnom seksualnom nasilju
Copyright Pixabay

Brazilska banka Bradesko je prošle godine otkrila 95.000 poruka neprimerenog sadržaja koje su bile upućene virtuelnoj asistentkinji Biju.

Na uznemirujuće poruke od kojih su neke okarakterisane kao seksualno zlostavljanje, Biju je do sada odgovarala rečima:

– Ne razumem, možete li da ponovite?

Sada ni Biju više neće biti fina I koristiće sledeće rečenice:

– Te reči ne smete da koristite ni sa mnom ni sa bilo kim drugim.

Ili:

– Za vas je to možda šala, za mene je nasilje.

Pixabay

Tim za kontrolu kvaliteta je pronašao niz uvredljivih sadržaja, među kojima je bilo zahteva za golotinjom. Neki drugi su bili toliko vulgarni da kompanija nije ni želela da ih obelodani.

Da bi se izborili sa takvim napadima, Bijuini softverski scenariji ažurirani su tako da nateraju mušterije da joj se obraćaju sa većim poštovanjem, inače neće moći da nastave rad.

Novi odgovori su „manje servilni i manje pasivni”, a osmišljeni su tako da „edukuju” mušterije i podstaknu ih na „razmišljanje” o svojim seksističkim stavovima, rekla je za BBC izvršna direktorka kompanije Glausimar Petikova.

I druge brazilske kompanije su sledile primer banke Bradesko. Lu, glasovna asistentkinja maloprodajnog giganta „Magazin Luiza”, ne samo što strogo odgovara na verbalne uvrede, već ima i „dugme za paniku” kako bi omogućila ženama da diskretno uzbune vlast ako je u toku porodično nasilje.

Ona je postala čak i influenserka na društvenim mrežama, sa milionima pratilaca kojima redovno govori o rodnim pitanjima – uz pomoć tima ljudi koji upravljaju njenim interakcijama na društvenim mrežama.

A kako pomoći ljudima koji rade u kol-centrima?

Pixabay

Problem je daleko veći kada se zlostavljaju i seksualno uznemiravaju asistenti koji su ljudi od krvi i mesa. Kompanija „GS Kalteks enerdži” iz Južne Koreje dospela je u vesti 2017. godine pošto je našla način kako da se suprotstavi zlostavljačima. Pre nego što se njihov poziv prebaci na asistentkinju, mušterije bi čule snimak nekog člana porodice zaposlenih koji ih podseća da je osoba na vezi neko sa pravim životom i osećanjima.

Snimak je uključivao dečaka koji govori:

– Moja mama, koju volim najviše na svetu, uskoro će vam pomoći.

Drugi, sa glasom muškarca, rekao bi:

– Moja dobrodušna, marljiva ćerka će vam se uskoro javiti.

„Adkva interaktiv”, marketinška agencija koja stoji iza ove kampanje, kaže da su zaposleni prijavili 54 odsto manji nivo stresa.

Pročitajte i ovo:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike