Gde, kuda i kako putovati sa kućnim ljubimcem: Specijalizovani sajt nudi odgovore na sva pitanja

26.01.2021

19:30 >> 22:26

0

Pored vlasnika kućnih ljubimaca, dosta korisnih informacija i saveta će dobiti i ugostitelji kako da se prilagode novoj vrsti usluge

Gde, kuda i kako putovati sa kućnim ljubimcem: Specijalizovani sajt nudi odgovore na sva pitanja
Copyright Promo/Andrea Mladin

Vlasnici kućnih ljubimaca su u velikom problemu prilikom planiranja letovanja i zimovanja ili bilo kog odlaska od kuće na dan ili dva. Prvo pitanje koje uvek moraju da reše je gde će sa psom, mačkom, papagajem, ko će da ih pripazi… Svi oni bi najradije voleli da sa sobom mogu da povedu svog malog čupavog drugara. I svi su u stalnoj potrazi za smeštajem gde dozvoljavaju boravak životinja.

Upravo to je bila ideja koja je zaokupila našu sagovornicu. Šest meseci pre nego što je počela epidemija, Andra Mladen je otvorila kompaniju „Pet Travel Advisor“. Ona je idejni tvorac startapa koji je 2020. godine proglašen za jedan od pet najperspektivnijih u Srbiji, prema mišljenju Ministarstva za inovacije i tehnološki razvoj:

– Sve je počelo spontano. Moja maltezerka Mila i ja smo, poslovno i turistički, bile zajedno u 12 zemalja na različitim kontinentima i posetile preko 50 destinacija. Planiranje puta zahtevalo je mnogo vremena, jer do neophodnih informacija dolazite teško ili nikako. Za prijatan boravak zajedno sa ljubimcem neophodno je, osim saznanja gde sve imate pet-frendli uslugu, da znate i pravila ulaska i boravka, poput limita u veličini, cene, kućnog reda, itd. Mimo smeštaja, zanima vas i gde možete nešto pojesti, koje kulturne i turističke znamenitosti možete posetiti, gde možete kupovati – odnosno koji će sve objekti otvoriti vrata i za vašeg krznenog prijatelja.

Promo/Andrea Mladin

Upravo ta želja za što boljom organizacijom putovanja je bila ključna za Andreu:

– Sopstvenim iskustvom sam osetila, a nakon toga i istraživanjem dokazala, da postoji značajna potreba na tržištu za unapređenjem pet-frendli ponude, načina pružanja informacija, ali i logistike u njihovom pronalasku.

Andrea je svemu veoma ozbiljno pristupila:

– Iza projekta i standardizacije pet-frendli usluga uz mene u prvom redu stoji ekspertski tim Kinološke akademije. Takođe, u dosadašnjem radu uključili su se mnogi predstavnici ugostiteljstva, turizma i privrede, kao i profesori sa Fakulteta za sport i turizam (TIMS), koji su svojim znanjem doprineli razvoju naučne osnove projekta. Stručnjaci su pokrili oblasti projektnog menadžmenta, programiranja, marketinga, kao i istraživanja i razvoja projekta.

Promo/Andrea Mladin

Sve to će se veoma dopasti vlasnicima kućnih ljubimaca:

– „Pet Travel Advisor“ ima cilj da kroz portal i aplikaciju pruži uvid vlasnicima u sve što ih zanima pri boravku van kuće. Suština je u tome da korisnici uštede vreme, edukuju se i na taj način formiraju, kako ja volim da kažem, nov i zdrav pet-frendli eko-sistem, zajednicu koja je jedna od najvećih trendova današnjice – pomirena sa društveno prihvatljivim normama.

Andrea kaže da su oni još uvek na početku jer je veb-stranica počela s radom prošle zime, a odmah nakon toga je usledila pandemija, koja je najviše ugrozila turizam i ugostiteljstvo:

– Iako bi mnogi rekli da okolnosti ne obećavaju, ja upravo tu vidim prednost – ljudi će biti više vezani za ljubimca jer su u proteklih godinu dana mnogo više vremena provodili zajedno. A svi će biti i izuzetno željni putovanja i kretanja!

Pixabay

Andreu pitamo da uporedi odnos prema kućnim ljubimcima u svetu i kod nas:

– U svetu je mnogo viša svest, kako kod ugostitelja o potrebi za pružanjem pet-frendli usluga, tako i kod vlasnika ljubimaca za vaspitanjem svojih šapica. Najviše razvijene države u ovom smislu se nalaze u EU i SAD, ali svakako su tu i Japan i Brazil. Volim da navedem primer, recimo u Italiji, gde na objektu stoji znak jedino ako je ljubimcu zabranjen ulaz, inače se podrazumeva da on može ući svuda gde ulazi i njegov vlasnik. Dok je kod nas obrnuto.

A primera ima još:

– Najluksuzniji lanci hotela poput „Four Season“, „Marriott“, „Hyatt“, „Hilton“ su pet-friendli, što jasno govori o tržištu i opovrgava da je ovo nepoželjna usluga. Ali važna su pravila kojih će se svi držati, na dobrobit i ugostitelja i vlasnika ljubimaca, ali i ostalih gostiju. Na taj način se podiže poslovnost i postiže neophodna harmonija među gostima. Ovo je teza na kojoj velikim delom zasnivamo standard i borimo se da se on usvoji i na višem nivou, poput Ministarstva za turizam. Na taj način bi se, sigurni smo, ovaj novorazvijeni trend u turizmu brže i lakše implementirao, na zadovoljstvo svih.

Pixabay

Ali i kod nas se dosta toga menja:

– Srbija i region su destinacije od kojih smo krenuli i pristup je bio veoma ličan i temeljan, što naravno nije izvodljivo globalno. Ipak, za bolje razumevanje sigurno da su naše posete i direktna komunikacija doprinele tome. Razgovarali smo sa mnogim menadžerima i vlasnicima reprezentativnih hotela i restorana, čuli njihovu priču i stavove, što je takođe značajan i važan deo učenja i napretka.  Pružili smo maksimalan angažman i podršku turizmu i napredujemo zajedno sa našim HoReCa sektorom.

Andrea nam je objasnila i šta znači opcija na sajtu „become a host“:

– Na sajtu svaki ugostitelj ima mogućnost da se priključi listi. To praktično znači da će, osim besplatne reklamne stranice, lepih fotografija, naziva i podataka o lokaciji svog objekta, moći da definišete i „Pet Policy“, odnosno pravila usklađena sa svim svetskim normama i zakonskom regulativom, i to u samo nekoliko koraka. To olakšava svakom vlasniku da zna gde se tačno ljubimac uklapa po kilaži i ostalim pravilima i štedi ga lutanja, ali i ugostitelja će poštedeti neprijatnosti da neko dođe i očekuje nešto što nije u skladu sa njihovom poslovnom politikom.

Pixabay

Postoji još jedna mogućnost:

– Označiti „pet-friendly host“ može i neko ko nije vlasnik objekta, ali želi da se za njega zna – bio je tu, sviđa mu se i želi da to podeli sa zajednicom i na taj način doprinese poslovanju tog lokala, ali i pomogne svojim drugarima. U tom slučaju mi kontaktiramo s vlasnikom kako bi verifikovao status i potvrdio opis.

Za sve vlasnike, Andrea ima savet kako da se ponašaju sa svojim ljubimcima na putu i u smeštaju i šta treba da urade pre putovanja:

– Pre puta je svakako bitno pripremiti dokumentaciju i isplanirati sve tako da se vaše kretanje na željenoj destinaciji odvija bez smetnji. Osim toga gde ćete spavati, treba da znate i u kojim restoranima, tržnim centrima i muzejima ste dobrodošli, gde su parkovi, znamenitosti, plaže koje možete zajedno posetiti. U ovome će „Pet Travel Advisor“ mnogo pomoći i olakšati ceo proces, tako da pozivamo sve da se uključe i pomognu u izgradnji portala.

Pitamo i da li vlasnici sa sobom žele da povedu još neku vrstu životinja:

– Bilo je upita i pitanja recimo za vijetnamsko prase i mace, a ostale ljubimce zaista retko ko vodi na put. Najveći broj zahteva odnosi se na pse. Najveću pomoć u startu traže vlasnici većih pasa za koje nije toliko jednostavno naći odgovarajuće ugostitelje i transport, jer čak i oni koji generalno jesu pet–frendli, najčešće su ograničeni limitom u kilaži.

Promo/Andrea Mladin

Vrlo je važno i da hoteli imaju jasnu politiku i da imaju u vidu šta sve može da se desi:

– Ako, recimo, dođe vlasnik sa ljubimcem u hotel na planini i ceo dan skija pa ide u spa, pas će biti mnogo sam. Mi u ovom slučaju savetujemo da hotel uzme depozit zbog mogućeg nastanka štete. Ipak će ljubimac dosta dugo biti sam bez nadzora. Ovim štitimo ugostitelja.

Pred hotelijerima je još jedan, mnogo bolji predlog:

– Zašto to ne pretvoriti u „win win“ situaciju? Imamo obuku za osoblje, odnosno za sve zainteresovane pod nazivom „Pet Caretaker“. Oni koji pružaju usluge smeštaja mogu da angažuju osobu koja će brinuti o ljubimcu dok vlasnik nije tu i za to dobiti određenu nadoknadu ili angažovati eksternu osobu za čuvanje i šetnju. Na ovaj način postižemo da niko nije ugrožen i svačiji zahtev je zadovoljen – gost skija i uživa, ljubimac je tu uveče i ujutru sa njim, tokom dana ugostitelj ne brine o šteti već to preuzima neko treći, čime se otvaraju i nova radna mesta, ili on direktno to rešava i time stiče dodatnu mogućnost zarade.

Foto: Pixabay/RebeccasPictures

Sajt je inače na engleskom jeziku:

– Ceo projekat je počeo kao internacionalni portal, ali su blogovi, recimo, dvojezički, jer se zasada odnose na putopise koji su bili po Srbiji i regionu, pa smo smatrali da će ovo goditi našim čitaocima.

Dosta stranaca se obraća Andrei za pomoć:

– Sam naziv projekta je mnogo privlačan i jasan, pa čak iako se ne oglašavamo van zemlje, mnogi dolaze do sajta i društvenih mreža pa dele mišljenja, pitanja i utiske. Ovo je odlično, jer svakako želimo da „Pet Travel Advisor“ deluje globalno. Na samom početku razvoja, prošle godine, s nama je kontaktirao  skift.com iz Njujorka, medijska kompanija koja pruža vesti iz turističke industrije, i napisao članak o portalu.

Picabay

Mnogo toga je u planu da se još uradi, kaže Andrea Mladin:

– Trenutno radimo na izradi aplikacije koja bi bila namenjena prvenstveno izgradnji zajednice vlasnika kućnih ljubimaca, ali smo i u konstantnoj komunikaciji sa potencijalnim partnerima i investitorima za razvoj finalne verzije globalne aplikacije i portala www.pettraveladvisor.com. Strategija razvoja je zasnovana na činjenici da živimo u svetu gde svako treće domaćinstvo u svoju porodicu ubraja i psa. Ljubav prema njima je neizmerna, a benefit koji ćemo zajedno postići ovim projektom biće vredan i cenjen u mnogim poslovnim i društveno odgovornim sferama.

Pročitajte i ovo:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike