Pilotsko sujeverje: razgovaraju sa avionom i nikada ne koriste reč „poslednji“

31.10.2020

18:00 >> 15:31

0

Sve što niste možda znali o pilotima i avionima

Pilotsko sujeverje: razgovaraju sa avionom i nikada ne koriste reč „poslednji“
Copyright Pixabay

Put od želje do licence pilota je veoma dug i naporan. Pored toga što je potrebno da se završi pilotska škola, neophodni su treninzi kako na simulatoru tako i u pravom avionu. Najmanji broj sati pre sticanja osnovne diplome mora biti 250. Nakon što pripravnik položi pismeni ispit, budući pilot ima kontrolnu vožnju gde pod nadzorom ispitivača planiraju let i izvode ga praveći razne manevre na zahtev ispitivača.

Simulator leta izgleda kao avion sa odsečenim nosom, bučan je i trese se kao da je u pitanju pravi avion. Instruktor koji kontroliše monitor neće dozvoliti polaznicima da mirno slete i imaju nesmetan „let“, jer svaki pilot treba da prođe kroz sve vanredne situacije poput kvarova, hitnih sletanja, sletanja u teškim vremenskim uslovima, pa čak i noćnih mora poput sudara u vazduhu. Ovaj trening pomaže da se postupci dovedu do automatizma i nauče osobu da donosi brze odluke hladne glave.

Pixabay

U avijaciji postoje stroge procedure a neka pravila, iako čudna, su neophodna. Jedno od njih je, recimo, da piloti ne smeju da nose bradu. Ovo je neophodno kako bi se osiguralo da maska sa kiseonikom dobro leže na njihovo lice u slučaju nužde.

Verovatno ste čuli i da pilot i kopilot ne jedu istu hranu. U pitanju je čista predostrožnost: u slučaju da se jedan otruje ili razboli, drugi će moći da ga zameni.

Piloti tokom dugih letova kapetan i kopilot ne smeju istovremeno da spavaju iako je uključen autopilot. Na prekookeanskim litovima nekada u avionu se nalaze tri, četiri pilota kako bi mogli da se zamene i da se u potpunosti odmore. Na ovim letovima su isti piloti odgovorni za poletanje i sletanje, dok su dodatni piloti odgovorni za ostale segmente leta.

Pixabay

Klizni prozori nalaze se samo u kokpitu, a otvaranje im je dozvoljeno samo ako je mnogo vruće. Pored toga, piloti imaju narandžaste zavese kojie ih štite od šljštećeg sunca.

Prozori u avionu su u početku bili četvrtasti. Sve dok se 1953.godine i avionske nesreće u kojoj je poginulo 43 ljudi. Istraga je pokazal da su prozori bili pod velikim pritiskom zbog čega je došlo do pucanja. Od tada se u avionu postavljaju okrugli prozori, ne zbog estetike već zbog sigurnosti je oni mogu da izdrže mnogo veći pritisak.

Pre poletanja od svih putnika se traži da isključe mobilne telefone i to nije zato što njihov signal ometa navigacione instrumente već zato što u momentu kad treba ostati priseban, tokom vanrednih situacija, svi će gledati u telefone što će biti ometajući faktor.

Pixabay

Postoji i strog protokol o korišćenju toaleta. Ukoliko pilot napušta kokpit radi odlaska u toalet, jedna od stjuardesa zauzima njegovo mesto.

I pilote kao i kapetane brodova prati određeno sujeverje. Neki od njih razgovaraju sa svojim avionom pre leta, pozdravljaju ga i podstiču na ugodan let. Piloti nikada ne koriste reč poslednji, izbegavaju da usmeravaju pogleda ka nebu jer to može da „pokrene“ loše vreme i nikad se ne fotografišu neposredno pre leta.

Piloti se slatko smeju kada gledaju filmove gde su glavni junaci super heroji koji bez ijednog dana obuke upravljaju avionom ili krpe rupe na avionu u letu. U stvarnosti je to nemoguće. Da tvorci filmova zaista konsultuju pilote, ne bi nikad napravili zanimljiv film jer su procedure stroge a za filmadžije je to prilično dosadno i nezanimljivo.

Možda će vam i ovo biti interesantno:

Da li se zbog korona virusa rađa „vazdušni turizam“?

Er Frans vratio 1,1 milijardu evra putnicima

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: brightside.me

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike