Predsednik Vučić na Moravskom koridoru: Prvi digitalni auto-put biće gotov do marta 2024. (FOTO)

29.03.2021

08:10 >> 12:59

0

Izgradnja Moravskog koridora, koji će spojiti Rasinski, Raški i Moravski okrug, kao i koridore 10 i 11, počela je u decembru 2019. godine

Predsednik Vučić na Moravskom koridoru: Prvi digitalni auto-put biće gotov do marta 2024. (FOTO)
Copyright Tanjug/Rade Prelić

Predsednik Aleksandar Vučić danas obilazi radove na izgradnji mosta preko Južne Morave, na prvoj deonici Moravskog koridora od Pojata do Kruševca.

Predsednik je istakao da je teren teži nego što se mislilo, a da se radovi moraju izvoditi veoma pažljivo.

– Sve između Kraljeva i Mrčajevaca je komplikovano, oko regulacije toka reka, tu smo najveće poplave imali. Važno je da Kruševac spojimo s auto-putem, Beogradom i Nišem i Kraljevo da spojimo sa Čačkom auto-putem – istakao je predsednik prilikom obilaska radova.

Predsednik Srbije je najavio danas da će ceo taj auto-put od 112 kilometara od Pojata do Preljine biti završen za tri godine i da će tada moći da se stigne od Čačka do Niša za najviše sat i po, a od Kraljeva do Niša za sat i 15 minuta.

– Verujem da ćemo do kraja godine, odnosno do januara 2022, imati gotov auto-put od Pojata do Kruševca do mesta Makrešane – rekao je Vučić nakon obilaska radova na mostu preko Južne Morave kod Stalaća, koji će biti dug 248 metara.

Predsednik je u razgovoru sa predstavnicima izvođača radova, američko-turskim konzorcijumom “Behtel Enka”, razgovarao o dinamici radova za pojedine sekcije, rokovima i rešavanju problema na gradilištu. Vučić je kazao da je po ugovoru za prva dva sektora (od Pojata do mosta preko Južne Morave i do mesta Makrešane) rok do septembra 2022, ali je zatražio od izvođača i dobio obećanje da će radovi biti ubrzani i završeni do kraja 2021. Kada je reč o trećem sektoru na deonici Pojate – Kruševac, do mesta Koševi radovi treba da počnu do maja ili juna.

FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/ nr

– Što se finansija tiče, tu su i naši britanski prijatelji koji nam pomažu oko projekta – rekao je predsednik.

– Ovo će biti prvi izgrađeni digitalni auto-put, imaće sve informacije, gde je klizavo, gde je gužva, imaće digitalne table. Ovo je posebno veoma važno jer ovde živi veliki broj ljudi, skoro milion, i ovo će biti prilika da se dovedu novi investitori – naglašava predsednik.

SAMO U VODOTOKE ULAŽEMO 200 MILIONA EVRA

Predsednik Srbije rekao je danas da je u izgradnji most preko Morave, a da je reka za oko dva metra viša.

– Da se nikada više ljudi ne suočavaju s poplavama, uređenje vodotokova Srbija će platiti 200 miliona evra. Ponosan sam što dobro napreduju radovi. Imamo problema sa pronalaženjem kamenoloma i s kvalitetnim kamenom, ali verujem da će Trstenik i Banja da završe preostalih 20 odsto eksproprijacije. Ovo će biti jedan od najširih i najmodernijih auto-puteva u potpunosti digitalizovan.

Moravski koridor povezuje veliki broj ljudi, ističe predsednik, i dodaje da će veći broj turista dolaziti u Vrnjačku Banju.

– Kada obilazim naša gradilišta, a nikada ih u istoriji nismo imali, ponosan sam na našu zemlju. Do sada smo investirali u avanse i u manji deo situacija koje se rade na ovom auto-putu 210 miliona evra srpskih para iz budžeta. Sada bez britanskih para, 480 miliona, teško da bismo mogli da ubrzamo ovako – rekao je Vučić, i naglasio da će ovo dovoditi investitore.

Obilazak radova počeo je oko 10 časova, a s predsednikom su i ministar građevinarstva Tomislav Momirović i direktor “Koridora Srbije” Aleksandar Antić.

FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/ nr

Izgradnja Moravskog koridora, koji će spojiti Rasinski, Raški i Moravski okrug, kao i koridore 10 i 11, počela je u decembru 2019. godine.

Predviđeno je da auto-put ukupne dužine 112 kilometra ima tri deonice Pojate – Kruševac (27,83 km), Kruševac – Adrani (53,88 km), Adrani – Preljina (30,66 km). Prolaziće kroz srce Srbije dolinama Zapadne, Južne i Velike Morave.

Prvi digitalni auto-put u Srbiji, koji će omogućiti bržu i pouzdaniju razmenu informacija, sa ciljem povećanja bezbednog odvijanja saobraćaja, povezivaće Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac i Ćićevac.

Kako je ranije predočeno, Moravski koridor imaće 135 objekata (78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka, 30 propusta).

Projekat obuhvata regulaciju Zapadne Morave, koja je u prošlosti usled izlivanja pravila ozbiljne probleme stanovnicima i poljoprivrednim dobrima. Od Pojata do Preljine trebalo bi da se stigne za svega sat i 10 minuta. Izgradnja Moravskog koridora poverena je američko-turskom konzorcijumu “Behtel-Enka”.

Pročitajte još

Samo su na ovom delu prvog digitalnog auto-puta Pojate – Preljina početkom marta intenzivirana gradilišta za temelje i stubove pet mostova, dok su na preostalih pet u toku bili pripremni radovi.

Gradilišta su paralelno aktivna i na 20. kilometru koridora, u zoni obilaznice kod Kruševca, dužine dva kilometra.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike