"Isključim mikrofon i kameru u Gugl mitu i niko živi ne zna da li sam na času ili igram igricu": Đaci smislili nov način bežanja sa nastave

15.04.2021

06:05 >> 09:21

0

Škola stani-kreni, odnosno malo onlajn, malo u učionicama, donela je mnoge probleme učenicima, roditeljima i nastavnicima

"Isključim mikrofon i kameru u Gugl mitu i niko živi ne zna da li sam na času ili igram igricu": Đaci smislili nov način bežanja sa nastave
Copyright Profimedia

Đaci u Srbiji smislili su novi način “bežanja” sa onlajn nastave, a ovom metodom uspešno izbegavaju i propitivanja! Stručnjaci razlog za tako nešto ne vide samo u pukoj nezainteresovanosti učenika, već i u “nedostatku motivacije, nesigurnosti, ali i druženja sa vršnjacima”.

Naime, kako se časovi u Srbiji održavaju preko aplikacije “gugl mit”, učenici širom naše zemlje dosetili su se kako da “doskoče” nastavnicima i da odlože odgovaranje. Sve što treba da urade je da isključe kameru i mikrofon i kažu da im da se telefon, kompjuter ili drugi uređaj, preko kojeg pristupaju ovoj platformi, pokvario.

Pixabay

A, to je za “24sedam” potvrdila i Jana B, majka jednog učenika beogradske osnovne škole.

– Slučajno sam ušla u sobu svog sina dok mu je trajao onalajn čas na “gugl mitu”. Odmah sam usuknula, misleći da remetim nastavu, ali je sin odmahnupo rukom i rekao da su mu isključeni kamera i zvuk. Pitala sam ga kako onda nastavnica zna da su svi đaci na času, a on mi je odgovorio: “Ona nas prozove na početku, javimo se i onda se isključimo”. “Možemo da radimo šta god hoćemo” – kaže ova mama i dodaje:

– Moj sin je tinejdžer i nekoliko puta je tražio od mene da ga motivišem da počne da uči jer nema koncentraciju. Problem je što se ne viđa sa svojim vršnjacima, ne ide u školu, izgubio mu se osećaj da ima obaveze u vezi sa školom i domaćim zadacima, popustio je u učenju, baš kao i većina njegovih vršnjaka iz odeljenja. Čak i međusobno pričaju o tome kada se čuju telefonom. Mnogo je “kovid školovanje” unazadilo obrazovanje i ostale su ogromne rupe, koje su teško nadoknadive, ali pokušavamo da ih popunimo privatnim časovima. Muka me hvata, jer je ostalo još dva meseca do kraja školske godine – iskrena je ova majka.

Tačno je

I, jedan učenik šestog razreda osnovne škole, koji nije želeo da mu otkrivamo ime da ga nastavnici ne bi “provalili”, za naš portal, otkriva kako izgleda bežanje iz “gugl mita”.

Pixabay

– U aplikaciji “gugl mit”, koja je u sklopu gugl učionice, postoje dva dugmeta i na njima se uključuju ili isključuju mikrofon i kamera. Nastavnik ne može da proveri da li nam radi mikrofon, ako ga prethodno, na samom početku časa ne uključimo. Tako izbegavamo odgovaranja, dok za to vreme gledamo TV ili igramo igrice – kaže nam ovaj dvanaestogodišnjak.

Ipak, prema njegovim rečima, pojedini nastavnici su sad već ukapirali šta đaci rade, pa im upisuju minus, uz opasku “kako im kamera i mikrofon ne radi samo na određenim časovima”.

Trpe posledice pandemije

Zaposleni u obrazovnim ustanovama kažu za “24sedam” da problem “bežanja” sa onlajn nastave ne leži samo u lenjosti, nezainteresovanosti i “junačenju na internetu”, već i u nesigurnosti, uplašenosti i manjku motivacije  za rad.

Privatna arhiva

– Izmenjeni plan i program nastave, zbog epidemije koronavirusa u Srbiji, veliki je izazov za đake, ali i za nastavnike, a sada se pokazalo da interakciju u učionici ne može ništa da zameni. Trenutno nastaje jedna izgubljena generacija mladih, koja će još dugo trpeti posledice pandemije i nakon što se ona bude završila. Zato svi mi, roditelji, nastavnici i školski psiholozi, moramo zajedničkim snagama da ih izvedemo na pravi put – ističe školski psiholog Tatjana Milutinović i dodaje da je kovid mnogo uticao na nedostatak druženja i uopšte osakatio svaku direktnu interakciju s vršnjacima.

–  To je karika koja nedostaje. Da dete bude blisko sa svojim vršnjacima i priča o svemu što ga zanima. Ako se prisetimo, u doba puberteta, pobune protiv autoriteta, važniji oslonac bili su prijatelji nego roditelji ili profesori. To je prirodan tok odrastanja, kojeg sada nema. Čak, u goroj su poziciji stariji učenici osnovnih škola, više su uplašeni, imaju manje motivacije za rad, nego učenici od prvog do četvrtog razreda – poručila je naša sagovornica.

Prema njenim rečima, problem motivacije i koncentracije, ipak,  treba potražiti i u tome što mladi ne shvataju da je onlajn nastava podjednako važna kao i ona iz učionica.

– Stoji i to da učenici nastavu na daljinu ne shvataju ozbiljno i posmatraju je kao igru. To je, sa jedne strane, razumljivo, jer upravo im ta igra i najviše nedostaje. Međutim, nije joj mesto na časovima, ili bar ne sme da preovladava na taj način. Kako niko ne zna koliko će pandemija još dugo da traje, a sistem “kreni-stani”, odnosno različiti modeli nastave koji se prilagođavaju epidemiološkoj situaciji, razbijaju kontinuitet u učenju, savetujem da učenici zagreju stolicu, roditelji ih kontrolišu, a nastavnici, koliko god je u njihovoj moći, obezbede zdravu nastavu i pomognu deci da prebrode ovaj težak period – zaključuje školski psiholog.

Pročitajte još
Podsećamo, svi đaci u našoj zemlji će se narednog ponedeljka vratiti u školske klupe, a ubrzo im sledi nova pauza, odnosno uskršnji raspust od 30. aprila do 9. maja. Školska godina ove godine je, zbog pomeranja zimskog raspusta, produžena za nekoliko dana, ali se i njoj ubrzo bliži kraj. Za osmake, umesto 4. juna, završiće se četiri dana kasnije, dok će učenici od prvog do sedmog razreda u školu ići do 22. juna.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike