Više putnika nego autobusa: Ko brine o koroni u gradskom prevozu?

19.04.2021

19:30

0

Autor: Ljubica Stanković

Na društvenim mrežama objavljena je fotografija iz naselja Vojvode Vlahović, na kojoj su prikazani građani koji jedva mogu da uđu u prevoz

Tanjug/Nikola Anđić

Broj putnika u gradskom prevozu znatno se povećao, naročito u vreme jutarnjeg i popodnevnog “špica”, a odmah po popuštanju mera koje je propisao Krizni štab, zbog čega se građani pitaju kako da se zaštite od koronavirusa kada su autobusi puni, kao i zašto se ne poveća broj vozila na prestoničkim ulicama?

Naime, na društvenim mrežama građani svakodnevno objavljuju fotografije punih autobusa, kao što je primer sa linijom 26L, koja vozi na relaciji Medaković 3 – Vojvode Vlahović, a na kojima su prikazani putnici, koji jedva da mogu da uđu u vozilo.

Printscreen/Instagram/Moj Beograd

Slična situacija je i na liniji 18, u kojoj, kada je “špic”, ako je sudeću po fotografijama, ima više putnika no što je dozvoljeno u autobusu.

Ipak, kako kažu za 24sedam u Sekretarijatu za javni prevoz radnim danima, za vreme “špica”, na ulicama saobraća 1.376 vozila.

Bez kazni za vozače ako putnik uđe na srednja i zadnja vrata

Pravilo po kojem se ulazi samo na prednja vrata, a izlazi na zadnja i srednja, i dalje je na snazi. Ali, kako je saopštio Sekretarijat za javni prevoz, neće se kažnjavati šoferi ukoliko putnik uđe u vozilo na vrata koja nisu predviđena i obeležena za ulaz, s obzirom na to da vozači ne mogu fizički ispratiti svakog pojedinačnog putnika.

– U Beogradu se odvija zimski red vožnje, te van “špica” prevoz obavlja 1.136 vozila, subotom 871, a nedeljom 775. U prigradskom i lokalnom prevozu saobraća 261 vozilo radnim danom, 176 vozila vikendom i 157 vozila nedeljom – kažu oni.

U sekretarijatu napominju da je od početka epidemije koronavirusa, pa do danas, urađena organizacija javnog prevoza, usklađivana sa merama koje su na snazi, a sve u cilju zaštite zdravlja putnika i voznog osoblja.

– Imajući to u vidu, povećavan je broj vozila u određenim periodima tokom dana, dok je u određenim periodima prevoz redukovan, a sve u zavisnosti od mera i radnog vremena različitih privrednih sektora – dodali su oni.

Stoga, u skladu sa produženjem radnog vremena kafića i restorana do 22 sata, javni gradski prevoz se od 8. aprila odvija prema zimskom redu vožnje, koji se primenjuje u “špic” periodima – 6.30 do 8.30, kao i od 13 i 17 sati, dok je redukcija polazaka od 20.30 do završetka rada linija ukinuta.

Pre korone na ulicama  oko 1.200 vozila

Prosečan broj vozila na prestoničkim ulicama pre proglašenja pandemije koronavirusa bio je oko 1.200 vozila GSP-a i privatnih prevoznika.

U novembru, kada je došlo do rapidnog broja zaraženih građana, gradskim saobraćajnicama vozio je maksimalan broj vozila – 1.641.

U prevozu obavezno nošenje maski

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

Sve mere u javnom gradskom prevozu uvođene su u skladu sa odlukama Kriznog štaba, što podrazumeva obavezno nošenje maski, svakodnevnu dezinfekciju vozila (posebno vozačke kabine, rukodržača, validatora, sedišta i dr.) za koju su prevoznicima obezbeđene dovoljne količine natrijum – hipohlorita, redovno provetravanje vozila na terminusima i okretnicima, dezinfekcija ruku za koju su obezbeđeni dozatori u zoni prvih vrata svakog vozila, kao i sva obaveštenja i uputstva vezana za prevoz u uslovima epidemije koja su istaknuta u vozilima i na stajalištima.

Pročitajte još

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju –24sedam.rs

Komentari (0)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

Povezane vesti