Tramvaji dobijaju dva nova depoa: Moguće lokacije – Ada Huja i Vidikovac

26.12.2020

12:30

0

Autor: L. Đ. Talevski

Izvor: eKapija

Mogla bi da se desi i zamena starih i nabavka novih vozila, jer je dobar deo istih već odslužio svoje

Foto: 24sedam/Goran Sivački

Dva nova tramvajska depoa mogla bi biti naredne godine izgrađena na Adi Huji i Vidikovcu, a planirani datum početka postupka javne nabavke je 1. jul 2021. godine, saopštili su iz JKP “Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd”.

Predmet nabavke su usluge tehničkog projektovanja mehaničkih i električnih instalacija zgrada, a GSP je napravio svoj predlog, tj. svoje viđanje razvoja tramvajskog sistema u prestonici, uključujući i depoe, jer je pretpostavka da će se tramvajske mreže širiti, s obzirom da osim Mosta na Adi, nije proširivana poslednjih nekoliko decenija.

– Poslednji depo u Beogradu je izgrađen pre 40 godina i to je onaj na Novom Beogradu – ističu u “Gradskom saobraćajnom preduzeću”.

Pored depoa na Novom Beogradu (Depo Sava kod naselja Belvil), podsećaju iz GSP-a, postoje i depoi na Dorćolu koji nisu predviđeni za izlazak tramvaja u saobraćaj, već služe za servisiranje i veće opravke tramvaja – depo Livnica i depo Montaža, od kojih je poslednji pravljen između dva rata.

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

– Jedan od novih depoa, koji će biti veći od postojećih, služiće da za smeštaj tramvaja, lakih opravki i dnevnih pregleda i odatle će najveći broj vozila izlaziti u saobraćaj, dok će drugi biti zamena za postojeće u kojima se obavljaju veći radovi na održavanju tramvaja – navode u GSP-u.

Dodaju i da je u planu zamena starih i nabavka novih tramvaja, te da bi to trebalo da se desi vrlo brzo, jer je dobar deo vozila koji trenutno saobraćaju Beogradom iz donacije i već su odslužili svoje.

Trenutno, kažu, u glavnom gradu postoji više od 200 tramvaja, ali nisu svi za saobraćaj.

Pročitajte još:

– Poslednji tramvaj je kupljen 2011, a pre toga 1997. godine, dok je najnoviji stari tramvaj nabavljen pre četiri godine – ističu iz GSP-a.

Zaključuju da su posle nabavke novih tramvaja novi depoi neophodni, jer sadašnji smeštajni prostor nije dovoljan i za nove tramvaje, ali da i to traje, jer posle izrade idejnog projekta depoa može da prođe i nekoliko godina do početka izgradnje, a gradnja bi trajala dve do tri godine.

Komentari (0)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

Najčitanije vesti