Dvosmisleni, nevidljivi, oboreni: Skriveni saobraćajni znakovi često su uzrok nesreća

02.08.2021

18:40 >> 17:15

0

Autor: Jovana Vrećo

Nije predviđeno da se saobraćajna signalizacija delimično vidi, mora odgovarati po obliku, boji, načinu postavljanja važećem Pravilniku. Ukoliko u potpuno

Dvosmisleni, nevidljivi, oboreni: Skriveni saobraćajni znakovi često su uzrok nesreća
Copyright Printscreen/ Twitter

U krošnji, na asfaltu, u travi – često su skriveni saobraćajni znaci po Beogradu, što može da dovede do opasnih situacija, prekršaja, pa i do kažnjavanja vozača, te je zbog toga, kako je za 24sedam rekao stručnjak za bezbednost saobraćaja MIlan Vujanić, neophodno poznavati Pravilnik o saobraćajnoj signalizaciji.

Prema njegovim rečima, samo u potpunosti jasno vidljiva i postavljena signalizacija, u skladu sa pomenutom Pravilnikom, ona je koja proizvodi pravno dejstvo.

Pročitajte još:

– Nije predviđeno da se delimično vidi. Saobraćajna signalizacija mora odgovarati po obliku, boji, načinu postavljanja tom Pravilniku. Ukoliko u potpunosti ne odgovara, po bilo kojoj od tih osobina, onda ona nije signalizacija i ne važi – naglašava naš sagovornik.

On objašnjava da je nepostojanje ili pogrešna signalizacija odgovornost onoga čiji je put.

– Ako je lokalni, onda je to opštinski organ, ako nije, onda je javno preduzeće “Putevi Srbije”, odnosno “Putevi Beograda” – kaže Vujanić.

Dalje, navodi i primer u praksi, kada se desi situacija da je na nekoj raskrsnici neko ukrao, sklonio, oborio i izlepio znak za prvenstvo prolaza, te da je usled toga došlo do sudara.

– Onaj ko je na putu prvenstva prolaza, na toj deonici ima prednost, bez obzira na znak, ali ko je na drugom putu, opravdava se time da taj znak ne važi. U tom slučaju, oba učesnika nezgode imaju pravo na nadoknadu štete od strane organa, odnosno preduzeća koje je zaduženo za signalizaciju u tom delu saobraćajnice – objašnjava on.

Ističe da se to u Beogradu dešava vrlo često, ali da mnogi ljudi nisu dovoljno upućeni u problematiku i ne koriste svoja prava.

Podseća da ukoliko neki znak na bilo koji način nije po Pravilniku, u nadležnosti je Grada Beograda, tačnije JP “Putevi Beograda”, da ga zamene.

Šta kaže Zakon?

Prema Zakonu o javnim putevima i Zakonu o bezbednosti saobraćaja, upravljač puta je direktno odgovoran za redovno održavanje puteva, a taj posao podrazumeva i redovno čišćenje signalizacije.

Zakon o javnim putevima precizira da u poslove na redovnom održavanju javnog puta spada čišćenje saobraćajne signalizacije.

Vidljiv, ali konfuzan znak

S druge strane, na uglu Bulevara oslobođenja, saobraćajni znak je vidljiv, ali je za mnoge vozače konfuzan.

Naime, iako postoji znak na kom strelica pokazuje dozvoljeno skretanje u desno, saobraćajni znak za jednosmernu ulicu se ne vidi sve dok se ne počne skretanje, što može biti zbunjujuće.

Printscreen/ Google maps

Strelica za desno skretanje odnosi se na Ulicu Jove Ilića, čiji početak je uz Ulicu Bose Milićević, tj. saobraćajnice su razdvojene razdelnim ostrvom.

Tako je Ulica Bose Milićević jednosmerna ka Bulevaru oslobođenja, dok je Jove Ilića jednosmerna od raskrsnice sa Bulevarom oslobođenja i Bose Milićević.

U postojećem Pravilniku saobraćajne signalizacije, tačnije oznaka, strelica kojom bi se predstavilo da je krajnja desna traka namenjena za kretanja pravo i desno, ali je prvi desni krak kojem se prilazi zabranjen za saobraćaj u jednom smeru – ne postoji.

Pročitajte još:

– Stoga, potrebno je da na razdelnom ostrvu, iznad postojeće table za označavanje vrha ostrva postoji i saobraćajni znak “obavezno obilaženje sa leve strane”, kojim se vozači obavezuju da vozilom prođu sa leve strane razdelnog saobraćajnog ostrva – naveli su ranije iz Sekretarijata.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike